woensdag 13 september 2017

Filipenzen 1:1-2

Paulus en Timotheus, dienstknechten van God. Aan alle heiligen in Christus Jezus die in Filippi zijn, met de opzieners en diakenen. Genade zij u en vrede van God onze Vader en van de Heere Jezus Christus.  Filipenzen 1: 1-2

Heilig

Ik ben niet heilig omdat ik een zondeloos leven leid en alles tot in de puntjes geregeld heb. Je zou eens een weekje met me mee moeten lopen en je zou weten dat ik eigenlijk te veel snoep, 's ochtends m'n bed wat eerder uit zou moeten komen, de neiging heb om iemand z'n zin niet af te laten maken, boos uit kan vallen tegen de kinderen, moeite heb om het huishouden bij te houden, egoïstische trekjes vertoon, vergeet de jassen te wassen en deo te kopen.

Maar misschien valt het mee en zou je opvallen dat ik veel thuis bij m'n gezin ben, nooit ga slapen zonder uit m'n Bijbel te lezen, goede boeken lees en fijne gesprekken voer met de kinderen.
Maar helaas, ook dit zou van mij geen heilige maken!

Wat mij heilig maakt, is de inwoning van de heilige Geest van God. Mijn heiligheid ligt niet in mezelf maar in Christus!


Genade en vrede


Het zit bij de heiligheid 'inbegrepen'. God is vol genade en vrede en met dat Hij in ons woont, zijn ook die genade en vrede overvloedig in ons aanwezig. 

Wat laat ik de vrede van God vaak wegroven door naar mezelf te kijken. In plaats van naar mezelf kijken, mag ik veel meer rusten in het volbrachte, heilige en heiligmakende werk van Jezus in mij. Hij is mijn vrede! Wat een genade!

3 opmerkingen:

  1. Amen! 'Maar uit Hem zijt gij in Christus Jezus, Die ons geworden is wijsheid van God, en rechtvaardigheid, en heiligmaking, en verlossing!' 1Kor.1:30

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies. Zo ben ik ook. Ik lijk op jou. Wat een geluk dat Hij onze vrede is. In Hem zijn we goed genoeg. Meer dan dat zelfs.

    BeantwoordenVerwijderen